söndag 30 september 2012

Byte av familj

För ungefär en vecka sen bytte jag familjen efter samtal med AFS.  Av flera personliga skäl bestämde jag mig för att byta, eftersom det inte kändes bra med familjen. Det var ett väldigt tufft beslut men jag känner att jag gjort helt rätt, eftersom jag mår bättre nu. Snacket med min familj må vara ett av det jobbigaste i mitt liv. Att säga att man inte vill bo hos en familj längre, dessutom att försöka formulera det på ett främmande språk, är minst sagt komplicerat. Men hade under en längre tid inte känt mig bra med familjen och med tanke på att det är mitt utbytesår som jag ska uppleva så sade min magkänslan att det bästa var att byta familj - ett beslut jag tackar min magkänsla för eftersom jag känner mig mycket gladare och tryggare nu än för en vecka sen.

Benedikt                
Just nu bor jag i en lägenhet på Salta/San Juan calle mitt i stan, och det är en annan upplevelse - utan att påstå att ett liv här är bättre än ett liv i Lastenia. Det blev såhär eftersom jag mycket hängt med Benedikt - en annan utbytesstudent från AFS. Jag har varit mycket med hans familj och när jag 
berättade om min situation för Benedikt berättade han för sin mor som sedan erbjöd mig att bo där. Så nu bor jag här med Alejandra, hennes man Adrian, Benedikt, den löjligt söta hunden Clarita och bröderna Tomas och Augustin. Mamman är verkligen superbra, hon är mer som en kompis än en mamma, och vi pratar jättemycket om allt mellan himmel och jord.

Tomas (jag har en till bror som varit på resa och kommer hem idag)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar