måndag 8 oktober 2012

Officiellt en del av familjen Matteucci :)

Har precis sovit en behaglig eftermiddagssiesta och kanner att jag ska uppdatera lite om mitt liv denna stekande fredagen (det ar typ 36 grader idag). Det har varit en bra men samtidigt ganska dramatisk vecka.

Pa tisdagen nar jag och benedikt att prova pa rugby eftersom benedikt fick fragan om han ville testa av en kille pa gymmet.Rugby ar en riktigt stor sport har, nr Los Pumas(argentinska landslag) spelar sitter manga bankade och Tucuman ar dessutom en av de basta provinserna i landet. nar vi anlande till traningen fick jag en liten chock da trots att killarna var ett ar yngre an oss sa var en del stora som hus. Detta kommer gora riktigt javla ont tankte jag. Dock fick jag och Benedikt inte vara med pa riktiga traningen idag, utan endast pa fysdelen samt ova pa att passa med bollen. Vi kanske testar nagon traning till, men tror jag maste bygga pa mig lite innan jag kan lira utan att fa dodlig utgang haha. Jag och Benedikt har en deal att vi ska testa någonting nytt varje vecka, och isåfall får rugby stå för denna veckan och vi prövar nåt nästa!


Pa kvallen at vi pa Burger King (som liksom McDonaldsaven det ar dyrare an i Sverige) och det blev valdigt komiskt eftersom kassorskan inte kunde sluta skratta till Benedikts roliga spanska. Benedikt har utvecklats jattemycket i sin spanska och talar mycket mer fritt an for nagra veckor sedan, men jag tycker fortfarande det ar fruktansvart att hora honom prata, sa kanner man sig lite nere kan man bara lyssna lite pa Benedikt. 

Pa torsdagen meddelade AFS att de ville byta mig till en annan familj till helgen, Jag och min familj svarade artigt att vi ville att jag skulle stanna. Jag har levt har 2 veckor nu och jag tycker verkligen om det. Familjen ar helgrym och vi har kul tillsammans. Vi fick kampa mycket med AFS, och det var inte sakert att jag skulle fa stanna, men nu ar det klart att jag stannar har permanent, nagot som gladjer mig enormt!

Imorgon bar det av norrut for att besoka provinserna Satla och Jujuy!
(Skrivet fredagen 5 oktober)

Nu officiellt bröder

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar